Copenhagen Half Marathon er vært for DM Halvmaraton 2017. På denne side kan du finde information om, hvordan man tilmelder sig, samt praktisk information om frister, reglement, seedning og løbsafvikling.

 

Hvem kan stille op til DM?

Kun aktive medlemmer af en løbe-/atletikklub registreret under Dansk Atletik Forbund har mulighed for at stille op til DM.

 

Tilmeldingsprocedure

Klubben modtager detaljeret information om tilmeldingsprocedurer og kan vælge at tilmelde sine medlemmer til DM på en af de to måder, som er beskrevet nedenfor. Ved tilmelding gennem sin klub, tilmeldes man automatisk både selve løbet og DM.

  • Klubben tilmelder sine medlemmer:

Hvis en klubansvarlig foretager tilmelding for klubbens medlemmer, skal det gøres på cphhalf.dk/dm-klub. Skriv til [email protected] ved manglende login-oplysninger.

  • Medlemmer foretager selv tilmelding:

Er det i stedet aftalt med klubben, at medlemmerne selv skal foretage tilmeldingen, skal det gøres på cphhalf.dk/dm-klubmedlem. Kontakt din klub ved manglende login-oplysninger.

Bemærk! Link og password til tilmelding må udelukkende benyttes af klubmedlemmer. Familie og venner mv. skal tilmelde sig via den normale tilmeldingsprocedure, som du finder her

Har du som klubmedlem ved en fejl lavet en ordre uden om klubbens tilmeldingslink, bedes du sende en mail til [email protected] hurtigst muligt, så du kan blive flyttet til klubbens samlede liste og dermed også DM-deltagerlisten.

 

Tilmeldingsfrist

Sidste frist for tilmelding til DM er 72 timer før start, dvs. torsdag den 15. september kl. 11.15. Eftertilmelding til DM er ikke muligt.

 

Startlister

Når du er tilmeldt gennem din klub, vil dit navn fremgå af startlisten, som er opdelt for hhv. CPH Half og DM.

Se startlisten for CPH Half og DM her

 

Spørgsmål vedrørende DM

Alle DAF-klubber modtager detaljeret information om tilmeldingsprocedurer samt link og passwords. Klubmedlemmer skal derfor blot henvende sig til den ansvarlige i klubben ved eventuelle spørgsmål.

Ved problemer og øvrige henvendelser, skriv til [email protected]

 

Seedning af DM-eliteløbere

Efter sidste tilmeldingsfrist seedes op til 15 kvinder (kun løbere med en forventet sluttid under 1t:20) og 20 mænd (kun løbere med en forventet sluttid under 1t:12), som er tilmeldt DM.

De seedede DM-deltagere vil indgå i løbets samlede elitefelt og har dermed ret til at konkurrere på bruttotid. Alle øvrige DM-deltagere konkurrerer på nettotider.

 

Afhentning af startpakke

Alle DM-deltagere, inklusive dem, der er seedet til at indgå i elitefeltet, skal afhente deres startpakke på Copenhagen Half Marathon Expoen i Sparta Hallen den 14. – 16. september.

 

Startplacering og tider

De seedede DM-deltagere vil indgå i løbets samlede elitefelt. De har dermed ret til en elitestartplacering og konkurrerer på bruttotid. For adgang til elitefeltets startsektion er fremvisning af startnummer påkrævet.

Det er udelukkende i seniorklassen, at der konkurreres på bruttotider. Alle øvrige DM-deltagere konkurrerer på nettotider og vil på lige fod med løbets øvrige deltagere blive tildelt en startplacering i henhold til deres forventede sluttid.

Vinderne af Danmarksmesterskaberne i halvmaraton (nr. 1, 2 og 3 M/K) findes således på baggrund af bruttotider, mens veteranklasser og hold afgøres på nettotider.

Nærmere information om startplacering og inddeling af startsektionerne følger tættere på løbet.

 

Bagage og omklædning

Før og efter løbet har eliten adgang til eliteteltet ved start- og målstregen, og der vil være mulighed for at aflevere overtrækstøj og bagage ved startstregen.

Øvrige DM-deltagere henvises til den almindelige bagageopbevaring.

 

Opvarmningsområde

Der vil være et afspærret opvarmningsområde foran startstregen, hvor eliten kan varme op inden løbet. Der henstilles til, at alle løbere har indtaget deres plads bag startstregen senest fem minutter før start og i øvrigt følger instrukser fra officials i startsektionen.

 

Forplejningsdepoter og privat væske

Løbets forplejningsdepoter er opstillet i overensstemmelse med Dansk Atletik Forbunds reglement. Ifølge dette reglement skal det være en official, der deler væsken ud, og alternativt kan løberen selv tage væsken fra bordet.

Seedede DM-løbere har desuden mulighed for at medbringe privat væske, som opstilles på de officielle forplejningsdepoter. De seedede DM-løberes væske opstilles på tydeligt markerede borde, og hvert bord er bemandet med en official, som ikke varetager den samme eller en anden funktion for det generelle depot.

Eliteløbere vil modtage yderligere information om privat væske.

 

Præmieoverrækkelse

DM-vinderne (nr. 1, 2 og 3 M/K senior) præmieres på scenen i forbindelse med løbets officielle præmieceremoni. Detaljer vil fremgå af programmet.

DM-medaljer i ungseniorklassen (U23) og veteranklasserne (30+) vil blive uddelt ved en ceremoni senere på dagen, når alle resultater er tilgængelige. Der uddeles både individuelle og holdmedaljer i hver klasse.

 

Klubtøj

Alle DM-løbere skal stille op i reglementeret klubtøj. DAF’s regler for klubtøj kan læses her.

Share this with your friends ...Tweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone